FAQ
Algemeen
- Wat is het verschil tussen een stalen en een houten deur?
Stalen deuren bieden een moderne, industriële uitstraling en zijn duurzaam en onderhoudsarm. Houten deuren stralen warmte en tijdloze elegantie uit, met veel mogelijkheden voor afwerking en personalisatie.
- Zijn de deuren geschikt voor zowel nieuwbouw als renovatie?
Absoluut! Onze deuren zijn ontworpen om zowel in nieuwbouwprojecten als bij renovaties naadloos te passen.
- Bieden jullie ook maatwerk aan?
Ja, we maken graag deuren op maat zodat ze perfect aansluiten bij jouw wensen en interieur. Neem hiervoor contact met ons op via de contactpagina!
- Wat zijn de levertijden? Hoe lang duurt het om een deur te leveren?
De levertijd varieert per type deur, maar gemiddeld duurt het 6 tot 10 weken, afhankelijk van het type deur en eventuele maatwerkopties.
- Kan ik de deuren ergens in het echt bekijken?
Momenteel werken we aan een showroom. Op onze website hebben we duidelijke foto’s van onze deuren, zodat je precies weet wat je koopt. Toch liever de deuren in het echt bekijken? Neem vooral contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken of voorbeelden te bekijken!
Over materialen en kwaliteit
- Van welk type hout zijn de houten deuren gemaakt?
We gebruiken hoogwaardige houtsoorten zoals eiken, grenen of MDF, afhankelijk van jouw voorkeur en de gewenste uitstraling.
- Zijn de stalen deuren roestbestendig?
Ja, onze stalen deuren zijn behandeld met een beschermende coating, zodat ze roestbestendig en duurzaam zijn.
- Worden de deuren geleverd met glas, en zo ja, wat voor soort glas gebruiken jullie?
Onze deuren kunnen geleverd worden met helder, mat, of rookglas, afhankelijk van jouw voorkeur.
- Hoe duurzaam zijn de materialen die jullie gebruiken?
Zowel het staal als het hout dat we gebruiken is van hoogwaardige, duurzame kwaliteit, met aandacht voor milieuvriendelijkheid.
- Zijn de deuren geluid- en warmte-isolerend?
Onze deuren zijn ontworpen met isolatie in gedachten. Vooral deuren met glas en goed sluitende frames bieden uitstekende isolatie tegen geluid en warmteverlies.
11. Is mijn deur ook voor buiten geschikt?
Nee, de deuren die wij verkopen zijn alleen geschikt voor binnen gebruik
Installatie en onderhoud
12. Kunnen jullie ook helpen met het installeren van de deuren?
Nee, we bieden geen installatieservice aan. Om onze stalen en houten deuren betaalbaar en toegankelijk te houden, hebben we ervoor gekozen om ons te richten op het leveren van hoogwaardige producten. Uiteraard voorzien we je graag van duidelijke montage-instructies en tips om de installatie soepel te laten verlopen! Ook kun je met vragen bij onze klantenservice terecht via +316 141 88 793.
13. Welke draairichting heb ik nodig?
De draairichting wordt bepaald aan de hand van de richting die de deur indraait als u vóór de deur staat en de deur naar u toe trekt om deze te openen.
Als u de deur naar u toe trekt en de handgreep/klink zit links en de scharnieren rechts, dan gaat het om een rechtsdraaiende deur.
Als de handgreep rechts zit en de scharnieren links, dan gaat het om een linksdraaiende deur.
14. Kan ik op iedere binnenwand een schuifdeur plaatsen?
U kunt geen schuifdeur plaatsen op een gipsplaten wand (i.v.m. gewicht van de deur en ophangsysteem). Het plaatsen van een schuifdeur op Ytong gipsblokken is alleen mogelijk als de blokken 10cm of dikker zijn, het gebruik van speciale gipsschroeven en pluggen is dan een vereiste.
15. Zit er een schuifdeursysteem bij mijn deur?
Bij de stalen en houten schuifdeuren die wij verkopen wordt het railsysteem er standaard bijgeleverd.
16. Hoe bepaal ik de maten van mijn deur?
Houten schuifdeuren
Meet de opening na het stukadoren en houdt rekening met een overlap van 5cm links, 5cm rechts en 5cm boven (minimaal 10cm breder dan de opening en minimaal 5 hoger dan de opening).
Stalen schuifdeuren
Meet de opening na het stukadoren en houdt rekening met een overlap van 2,5cm links, 2,5cm rechts en 3cm boven (minimaal 5cm breder dan de opening en minimaal 3 hoger dan de opening).
Stalen scharnierdeuren
Meet de breedte van de opening na het stukadoren (sponningbreedte) minus 2 mm = dit is de breedtemaat die u moet bestellen.
Meet de hoogte van de opening na het stukadoren (sponningbreedte) minus 2 mm = dit is de hoogtemaat die u moet bestellen.
17. Wat is er nodig voor het onderhoud van een stalen of houten deur?
Stalen deuren hebben minimaal onderhoud nodig; een vochtige doek is meestal voldoende. Houten deuren kunnen periodiek een onderhoudsbehandeling nodig hebben, afhankelijk van de afwerking.
18. Zijn de deuren eenvoudig zelf te monteren?
Bij elke deur die wij leveren zit een montagehandleiding. Veel van onze deuren zijn eenvoudig zelf te monteren, maar voor grotere of complexere deuren raden we professionele installatie aan.
19. Kunnen de deuren worden aangepast aan een bestaande kozijnmaat?
Ja, wij kunnen deuren op maat maken zodat ze perfect passen in jouw bestaande kozijnen. Neem hiervoor contact met ons op via de contactpagina op onze website.
20. Bieden jullie service aan na installatie?
Zeker! Mocht er na installatie een probleem zijn, dan staan we voor je klaar en denken we graag mee.
21. Heb ik garantie op mijn producten?
Ja, wij bieden een fabrieksgarantie van 1 jaar op alle stalen en houten scharnier- en schuifdeuren.
Over prijzen en levering
22. Hoeveel kost het om een deur op maat te maken?
Dit hangt af van het ontwerp, de materialen en de afmetingen. Neem contact met ons op voor een persoonlijke offerte.
23. Rekenen jullie bezorgkosten, en zo ja, hoe hoog zijn deze?
Ja, we rekenen bezorgkosten. Deze bedragen €59,99 binnen Nederland. Bij bezorgingen in België liggen de bezorgkosten gemiddeld tussen de €75 en €150 euro, afhankelijk van afstand en grootte bestelling.
24. Zijn er kortingen beschikbaar bij het bestellen van meerdere deuren?
Bij grotere bestellingen bieden we vaak een korting. Neem contact op voor meer informatie.
25. In welke regio's leveren jullie?
We leveren in heel Nederland en België. Andere regio’s/landen op aanvraag.
26. Is het mogelijk om mijn bestelling zelf af te halen?
Indien u een bestelling wenst af te halen in ons magazijn in Koekange (Drenthe) dient u hiervoor eerst een telefonische afspraak te maken zodat wij het product klaar kunnen zetten. Dit is alleen op afspraak mogelijk.
Over stijl en personalisatie
27. Kunnen jullie advies geven over welke deur het beste bij mijn interieur past?
Ja, we bieden persoonlijk interieuradvies om ervoor te zorgen dat je de perfecte deur kiest.
28. Hebben jullie inspiratie of voorbeelden van eerdere projecten?
Zeker! Bekijk onze website of Instagram-pagina voor voorbeelden en inspiratie.
Retourneren/onvoorziene situaties
29. Kan ik mijn deur retour sturen?
Ja, dat is mogelijk, mits het een onbeschadigde standaardmaat deur betreft. Echter dienen wij hiervoor wel 125,- euro retour/omruilkosten voor in rekening te brengen. Neem in dit geval contact op met onze klantenservice.
30. Kan ik een maatwerk deur retoursturen?
Nee, helaas is dit niet mogelijk, tenzij er sprake is van ernstige beschadigingen of fabricagefouten.
Wij refereren hierbij naar artikel 15 van onze Algemene Voorwaarden:
Een maatwerk deur kan, zodra deze in productie is genomen, niet meer worden geannuleerd. De maatvoering kan dan ook niet meer worden aangepast. In productie geeft het tijdstip aan dat wij de maatwerk deur hebben besteld bij onze buitenlandse producent.
Het inmeten van deuren dient door de klant zelf gedaan te worden. Wij houden ons strikt aan de door de klant opgegeven maatvoering en kunnen niet aansprakelijk gesteld worden voor het verkeerd inmeten. Het risico hiervan ligt dus altijd bij de klant.
Een maatwerk deur kan na levering niet meer worden geretourneerd, noch kan er een financiële restitutie plaatsvinden.
Indien deuren niet volgens onze montagehandleiding geplaatst worden vervalt de garantie van de deur.
Mocht er onverhoopt een productiefout in de deur zitten waardoor deze weer verwijderd dient te worden, kunnen wij niet aansprakelijk gesteld worden voor eventuele extra kosten die hierbij komen kijken. Denk hierbij aan schade aan de muur (stukwerk) of kosten van de aannemer. De deur dient namelijk altijd inclusief kozijn verwijderd en omgeruild te worden.
Indien uw deur door onze transporteur is afgeleverd, dient u deze te controleren op fouten of beschadigingen. U heeft drie dagen de tijd om beschadigingen per e-mail aan ons te melden. Een beschadiging kan alleen worden gemeld als de deur nog in de originele verpakking zit en nog niet gemonteerd is. Indien wij na 3 dagen geen melding van beschadiging hebben ontvangen, gaan wij ervan uit dat de deur(en) in goede staat zijn ontvangen.
31. Mijn deur is beschadigd wat nu?
Onverhoopt toch een beschadiging op de deur na levering? Gelieve contact op te nemen via email (info@stautdeuren.nl) en foto’s / video’s van de beschadigingen te maken. Wij zullen deze dan beoordelen en met een voorstel tot een oplossing komen.